Jak być lepszym szefem? W jakich obszarach warto się rozwijać?

    Prowadzenie własnej firmy wiąże się nie tylko z podejmowaniem szeregu poważnych decyzji biznesowych, ale również z codziennym zarządzaniem zespołem pracowników. Zgrana i zaangażowana kadra to najlepsze, co może przydarzyć się szefowi, któremu zależy na konsekwentnym rozwoju przedsiębiorstwa. Jak zatem być najlepszym szefem dla swoich pracowników? Nad jakimi umiejętnościami warto pracować? (więcej…)

    Jak usprawnić proces podejmowania decyzji biznesowych?

    Szybkie i sprawne podejmowanie decyzji to jedna z najistotniejszych kompetencji biznesowych. Nie jest to jednak umiejętność, z którą się rodzimy – trzeba ją w sobie sumiennie wypracować. Jak zatem rozwinąć w sobie zdolność do podejmowania zdecydowanych decyzji biznesowych? (więcej…)

    Cyberbezpieczeństwo – główne obszary działań

    Nowa wiedza i umiejętności zdobyte przez kadrę zarządzającą z zakresu cyberbezpieczeństwa mają dziś kluczowe znaczenie dla wielu procesów zachodzących w globalnych firmach. Hakerzy wykorzystują coraz skuteczniejsze metody wykradania danych, budują sieci, którym trudno jest się przeciwstawić. Menedżer ds. cyberbezpieczeństwa musi posiadać kompetencje niezbędne do zarządzania zespołem specjalistów IT. (więcej…)

    Studia podyplomowe związane z biznesem, czyli jakie kompetencje rozwiniesz dzięki studiom MBA?

    Tytuł Master of Bussiness Administration jest marzeniem wielu menedżerów. Potwierdza doświadczenie w branży oraz wiedzę niezbędną przy rozwoju kariery zawodowej. Jakie kompetencje uzyskuje się po zakończeniu studiów MBA? Czy faktycznie są tak niezbędne w pracy menedżera? (więcej…)

    Typy osobowości – dlaczego każdy menedżer powinien je znać?

    Osobowość ma wpływ na konkretne zachowania człowieka, wskazuje na to, jak zareaguje w danej sytuacji oraz czy sprawnie będzie nawiązywał interakcje z innymi. Na osobowość wpływa wiele czynników m.in. geny, jak i wychowanie. Ten temat powinien szczególnie zainteresować menedżerów budujących zespół. (więcej…)

    Coraz więcej osób myśli o zmianie pracy – co może zrobić menedżer, by zatrzymać pracowników?

    Poszukiwanie pracownika jest dużym wyzwaniem dla każdego menedżera, który buduje zespół. Gdy już znajdzie wymarzoną osobę na dane stanowisko, podstawą jest umiejętne jego zatrzymania poprzez wytworzenie właściwej atmosfery w miejscu pracy, jak i dodatkowe gratyfikacje. Ze względu na rosnącą inflację, coraz więcej osób deklaruje chęć zmiany zatrudnienia. Co może w tej sytuacji zrobić menedżer? (więcej…)