Nieustanny rozwój i poszerzanie własnych kompetencji zwiększa szanse na awans. Ten, choć z pozoru wydaje się przynosić same korzyści, na początku może przysporzyć trudności związane z zarządzaniem członkami zespołu.
Do tej pory design był kojarzony głównie ze sztuką, architekturą, grafiką czy projektowaniem. Od lat 60. XX w. znalazł swoje miejsce również w biznesie, jako niestandardowe podejście do zarządzania. Niewątpliwie potrzebny jest w wielu obszarach każdej firmy!
Nowoczesne rozwiązania pozyskiwania energii przestają być tematem niszowym. Z roku na rok ich popularność wzrasta, decyduje się na nie coraz więcej ludzi. Panele słoneczne czy wiatraki spotkać można już nie tylko przy dużych i średnich przedsiębiorstwach, ale również w przydomowych ogródkach.
Gospodarka 4.0 to zbiorcze pojęcie, pod którym kryje się integracja inteligentnych maszyn, systemów, wprowadzanie zmian w systemach produkcyjnych. Ma na celu zwiększenie wydajności wytwarzania, dotyczy technologii i sposobów pracy oraz roli ludzi w przemyśle.
Marketing jest niezwykle istotną, aczkolwiek czasem niedocenianą dziedziną funkcjonowania przedsiębiorstwa. Tymczasem dzięki sprawnie funkcjonującemu systemowi marketingu w firmie możliwe jest zwiększenie zasięgu działalności przedsiębiorstwa, zdobycie nowych klientów i segmentów rynkowych. Co więcej, właściwie funkcjonujący marketing pomaga w budowaniu dobrej reputacji danej organizacji. Wszystkie te czynniki sprawiają, że menedżer do spraw marketingu pełni w organizacji równie ważną rolę, co menedżer działu księgowości czy zasobów ludzkich.
Znajomość nowoczesnych technologii oraz umiejętność ich wykorzystywania w dynamicznym środowisku biznesowym jest tym czynnikiem, który w głównej mierze umożliwia rozwój kariery zawodowej. Nie dziwi więc zainteresowanie studiami biznesowymi, które koncentrują się na wykorzystaniu nowych systemów informatycznych czy sztucznej inteligencji.