Marketing jest niezwykle istotną, aczkolwiek czasem niedocenianą dziedziną funkcjonowania przedsiębiorstwa. Tymczasem dzięki sprawnie funkcjonującemu systemowi marketingu w firmie możliwe jest zwiększenie zasięgu działalności przedsiębiorstwa, zdobycie nowych klientów i segmentów rynkowych. Co więcej, właściwie funkcjonujący marketing pomaga w budowaniu dobrej reputacji danej organizacji. Wszystkie te czynniki sprawiają, że menedżer do spraw marketingu pełni w organizacji równie ważną rolę, co menedżer działu księgowości czy zasobów ludzkich.
Znajomość nowoczesnych technologii oraz umiejętność ich wykorzystywania w dynamicznym środowisku biznesowym jest tym czynnikiem, który w głównej mierze umożliwia rozwój kariery zawodowej. Nie dziwi więc zainteresowanie studiami biznesowymi, które koncentrują się na wykorzystaniu nowych systemów informatycznych czy sztucznej inteligencji.
Mogłoby się wydawać, że kompetencje menadżerskie w branży farmaceutycznej nie są potrzebne. To tylko pozory: umiejętności miękkie i kompetencje menedżerskie są niezbędne, aby móc zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa działającego w branży medycznej. Aby rozwinąć cechy liderskie, warto zdecydować się na studia podyplomowe. (więcej…)
Choć praca na etacie ma swoje niewątpliwe zalety, coraz więcej osób szuka bardziej elastycznych rozwiązań. Posiadając odpowiednie kwalifikacje i biznesplan, można rozważyć założenie własnej działalności gospodarczej. Czy studia MBA mogą być w tym pomocne?