Kompleksowe Zarządzanie Jakością

Jednym z najbardziej rozpowszechnionych mitów w przedmiocie zarządzania jest przekonanie, że ludzi można motywować do większego zaangażowania i większej wydajności w pracy przy pomocy nagród i kar, to znaczy premii i jednostkowych wyróżnień.

Do wydajności może i można — tak „motywowano” bardzo konsekwentnie w obozach koncentracyjnych, choć i tam z wydajnością bywało różnie. Już tylko z tego powodu nigdy bym się nie podpisał pod takim systemem zarządzania. A argumentów przeciwko takiemu systemowi jest znacznie więcej.

W rzeczywistości systemy premiowania — jeśli w ogóle — motywują krótkotrwale i to głownie do zdobywania premii. Na długotrwałe zaangażowanie nie mają wpływu lub wręcz bardzo skutecznie je niszczą. Ale to nie będzie głównym tematem wykładu. W jego ramach zajmę się odpowiedziami na następujące pytania:

• Co decyduje o długotrwałym zaangażowaniu ludzi?

• Co robić, jeśli nie motywować?

• Jakie narzędzia, strategie i sprawności komunikatywne potrzebne są dobremu managerowi w codziennej praktyce, żeby zapewnić wysoki długotrwały poziom zaangażowania swoich ludzi?

• Jak zarządzać ludźmi mimo systemu oceniania i premiowania obowiązującego w firmie?

W mojej teraz ponad 40-letniej praktyce w zarządzaniu udało mi się zdefiniować 11 warunków odpowiedzialnych za zabezpieczenie stałego zaangażowania ludzi. Lista jest otwarta i do dyskusji.

wiecej infomacji www.moznainaczej.com.pl

 

>>> zobacz wszystkie aktualności