Program studiów

Program studiów

Struktura i przedmioty

Zajęcia na programie Total Design Management trwają dwa semestry (180 godzin zajęć odbywa się podczas 10 zjazdów sobotnio-niedzielnych). Zajęcia podzielone są na cztery moduły:

 

MODUŁ I

wprowadzający studentów do Programu Total Design Management i obejmujący zagadnienia biznesowe oraz wzornicze, a także zrozumienie filozofii Design Thinking.

MODUŁ II

wprowadzający do wybranych specjalizacyjnych zagadnień potrzebnych studentom do przeprowadzenia projektu finalnego. Blok ten jest podzielony na dwie ścieżki:

• Ścieżka  – ‘wiedza dla designerów (projektantów)’ – obejmująca zagadnienia z zakresu zarządzania operacyjnego, zarządzania marketingowego, badania rynku,  zrozumienia potrzeb klienta i konsumenta oraz wprowadzenia produktu i usługi na rynek.

• Ścieżka – ‘wiedza  dla menedżerów/biznesmenów/przedsiębiorców‘ – obejmująca zagadnienia z zakresu wzornictwa, projektowania, prototypowania, trendów.

W  tym module każdy student wybiera jedną z dwóch ww. ścieżek zajęć – dla designerów lub dla menedżerów, w zajęciach której będzie brał udział, deklarując tym samym posiadanie wiedzy (z wcześniejszych studiów i/lub praktyki zawodowej) z drugiej ścieżki zajęć, w której uczestnictwo będzie dla niego nieobowiązkowe. Studenci mają jednakże prawo do udziału we wszystkich zajęciach obu ścieżek, jeśli będą czuli potrzebę utrwalenia lub zweryfikowania dotychczasowej wiedzy. Zostanie im to umożliwione poprzez odpowiednie ułożenie harmonogramu zjazdów (zajęcia obu ścieżek nie będą pokrywały się czasowo).

MODUŁ III

Studenci poznają najważniejsze aspekty z zakresu przedsiębiorczości i innowacyjnych modeli biznesu, zarządzania marką, kreatywności i innowacyjności w projektowaniu, trendów, a także finansów czy aktualnych wyzwań współczesnego świata (w kontekście czynników ESG). 

MODUŁ IV

obejmujący warsztaty projektowe, podczas których studenci pracujący w interdyscyplinarnych zespołach (złożonych z projektantów i menedżerów) będą w praktyce poznawać proces zarządzania rozwojem nowego produktu zaspokajającego potrzeby klienta, oraz w ramach projektu końcowego będą pracować w grupach nad koncepcją własnego, innowacyjnego produktu. Praca warsztatowa uczestników studiów bazuje na realnych doświadczeniach oraz problemach projektowych i biznesowych polskich przedsiębiorstw, które są zapraszane na warsztaty. 


Program szczegółowy:

MODUŁ I 

Wprowadzający studentów do Programu Total Design Management i obejmujący zagadnienia biznesowe oraz wzornicze a także zrozumienie filozofii Design Thinking.

Przedmioty

Integracja – biznes mixer
Design Thinking
Elementy ekonomii
• Konkurowanie poprzez wzornictwo


MODUŁ II 

Wprowadzający do wybranych specjalizacyjnych zagadnień potrzebnych studentom do pracy nad projektem końcowym (patrz Moduł IV). Blok ten jest podzielony na dwie ścieżki (istnieje możliwość skorzystania z obu):

 

1. Blok dla designerów (projektantów) – obejmujący zagadnienia z zakresu zarządzania marketingowego, badania rynku, trendów i innowacji, oraz kreowania, zarządzania i komunikacji marki.

Umiejętności zarządzania oraz Zarządzanie operacyjne i Lean Management
Zarządzanie Projektem – wprowadzenie
Zarządzanie Projektem (warsztaty)
Marketing w designie
Marketing mediów społecznościowych

 

2. Blok dla menedżerów/biznesmenów/przedsiębiorców – obejmujący zagadnienia z zakresu wzornictwa, projektowania i ergonomii.

Odpowiedzialny design produktów i usług
Strategia projektowania
Relacje design-technologie we wdrożeniach produktów
Proces badawczy i testowanie produktów i usług
Ergonomia i doświadczenie użytkownika w projektowaniu
Propedeutyka wzornictwa
Miejsce wzornictwa w procesie rozwoju nowego produktu


MODUŁ III 

Moduł ten integruje wybrane zagadnienia potrzebne studentom do pracy nad projektem końcowym. Blok ten jest pierwszym etapem integracji pomiędzy projektantami a ludźmi biznesu. Przedmioty zawarte w tym bloku zajęć obejmują zagadnienia kluczowe dla obydwu grup. Studenci pracują na prawdziwych studiach przypadku przeprowadzając analizę oraz wymieniając własne spostrzeżenia i dzieląc się swoimi uwagami z kolegami reprezentującymi różne podejścia, co daje początek dialogu i owocnej współpracy pomiędzy projektantem a przedsiębiorcą. Studenci poznają najważniejsze aspekty z zakresu zrozumienia potrzeb klienta i konsumenta, kreatywności i innowacyjności w projektowaniu nowych produktów, finansów czy innowacyjnych modeli biznesowych. Ponadto uczą się jak skutecznie pracować w zespole, poznają techniki negocjacji oraz sztukę efektywnej prezentacji projektu.

Przedmioty

Przedsiębiorczość i Innowacyjne Modele Biznesu
Kreatywność i innowacyjność w projektowaniu nowych produktów i usług
Mechanizmy powstawania trendów
Umiejętność pracy w zespole i techniki negocjacji
Kreowanie i zarządzanie marką a design
Techniki efektywnej prezentacji projektu
ESG – wyzwania współczesnego świata 
Decyzje finansowe

 


MODUŁ IV

Moduł obejmuje warsztaty projektowe, podczas których studenci pracujący w interdyscyplinarnych zespołach (złożonych z projektantów i menedżerów) będą w praktyce poznawać proces zarządzania rozwojem nowego produktu zaspokajającego potrzeby klienta, oraz w ramach projektu końcowego będą pracować w grupach nad koncepcją własnego, innowacyjnego produktu. Praca warsztatowa uczestników studiów bazuje na realnych doświadczeniach oraz problemach projektowych i biznesowych polskich przedsiębiorstw, które są zapraszane na warsztaty. Blok ten jest złożony z czysto praktycznych zajęć, a kończy się zespołową prezentacją i obroną projektu.

4 warsztaty projektowe
Prototypowanie i testowanie produktów (warsztat wyjazdowy do Sękocina)

Trwa rekrutacja!

>>APLIKUJ

Język wykładowy: polski

Liczba godzin zajęć: 180 h

Tryb zajęć: stacjonarny


   Początek zajęć: 16 listopada 2024


>>sprawdź terminy zjazdów


Godziny zajęć:
sobota: 09:00-17:15
niedziela: 09:00-14:00

Sesje wykładowe: 1-2/msc


contact- ikonka

Kontakt:
+48 22 234 70 89
design.biznes@pw.edu.pl

APLIKUJ TERAZ!

Potrzebujesz więcej informacji?
Zadzwoń: (22) 234 70 89