Agata Zalewska to badaczka od 18 lat współpracująca z agencjami badawczymi, doradczymi i innowacyjnymi Nielsen (Cypr), Quality Watch (Polska), Direct People Innovation (Czechy), Uselab (obecnie Deloitte Digital Poland), CXG (Francja) oraz z MITEF CEE współpracujący z rozwój start-upów. Z obszarów bankowości, telekomunikacji, opieki zdrowotnej, turystyki, handlu luksusowego, mody, nowych technologii i inżynierii medycznej. Specjalizuje się w jakościowych metodach badawczych. Pracuje z różnymi metodologiami i podejściami, tj. Human Centered Design, Jobs To Do Do , Processwork oraz różnymi technikami f2f i online. Agata wspiera działania eksploracji i tworzenia pomysłów w projektowaniu usług. Zdobywała doświadczenie w międzynarodowych projektach badawczych obejmujących rynki Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych oraz socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Wykładowca i opiekunka w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej od 2019 roku.
polskie