- Strona Glówna
- OFERTA
- Total Design Management
- Program studiów
Zajęcia na programie Total Design Management trwają dwa semestry (180 godzin zajęć odbywa się podczas 10 zjazdów sobotnio-niedzielnych). Zajęcia podzielone są na cztery moduły:
wprowadzający studentów do Programu Total Design Management i obejmujący zagadnienia biznesowe oraz wzornicze, a także zrozumienie filozofii Design Thinking.
wprowadzający do wybranych specjalizacyjnych zagadnień potrzebnych studentom do przeprowadzenia projektu finalnego. Blok ten jest podzielony na dwie ścieżki:
• Ścieżka – ‘wiedza dla designerów (projektantów)’ – obejmująca zagadnienia z zakresu zarządzania operacyjnego, zarządzania marketingowego, badania rynku, zrozumienia potrzeb klienta i konsumenta oraz wprowadzenia produktu i usługi na rynek.
• Ścieżka – ‘wiedza dla menedżerów/biznesmenów/przedsiębiorców‘ – obejmująca zagadnienia z zakresu wzornictwa, projektowania, prototypowania, trendów.
W tym module każdy student wybiera jedną z dwóch ww. ścieżek zajęć – dla designerów lub dla menedżerów, w zajęciach której będzie brał udział, deklarując tym samym posiadanie wiedzy (z wcześniejszych studiów i/lub praktyki zawodowej) z drugiej ścieżki zajęć, w której uczestnictwo będzie dla niego nieobowiązkowe. Studenci mają jednakże prawo do udziału we wszystkich zajęciach obu ścieżek, jeśli będą czuli potrzebę utrwalenia lub zweryfikowania dotychczasowej wiedzy. Zostanie im to umożliwione poprzez odpowiednie ułożenie harmonogramu zjazdów (zajęcia obu ścieżek nie będą pokrywały się czasowo).
Studenci poznają najważniejsze aspekty z zakresu przedsiębiorczości i innowacyjnych modeli biznesu, zarządzania marką, kreatywności i innowacyjności w projektowaniu, trendów, a także finansów czy aktualnych wyzwań współczesnego świata (w kontekście czynników ESG).
obejmujący warsztaty projektowe, podczas których studenci pracujący w interdyscyplinarnych zespołach (złożonych z projektantów i menedżerów) będą w praktyce poznawać proces zarządzania rozwojem nowego produktu zaspokajającego potrzeby klienta, oraz w ramach projektu końcowego będą pracować w grupach nad koncepcją własnego, innowacyjnego produktu. Praca warsztatowa uczestników studiów bazuje na realnych doświadczeniach oraz problemach projektowych i biznesowych polskich przedsiębiorstw, które są zapraszane na warsztaty.
Wprowadzający studentów do Programu Total Design Management i obejmujący zagadnienia biznesowe oraz wzornicze a także zrozumienie filozofii Design Thinking.
Wprowadzający do wybranych specjalizacyjnych zagadnień potrzebnych studentom do pracy nad projektem końcowym (patrz Moduł IV). Blok ten jest podzielony na dwie ścieżki (istnieje możliwość skorzystania z obu):
1. Blok dla designerów (projektantów) – obejmujący zagadnienia z zakresu zarządzania marketingowego, badania rynku, trendów i innowacji, oraz kreowania, zarządzania i komunikacji marki.
• Umiejętności zarządzania oraz Zarządzanie operacyjne i Lean Management
• Zarządzanie Projektem – wprowadzenie
• Zarządzanie Projektem (warsztaty)
• Marketing w designie
• Marketing mediów społecznościowych
2. Blok dla menedżerów/biznesmenów/przedsiębiorców – obejmujący zagadnienia z zakresu wzornictwa, projektowania i ergonomii.
• Odpowiedzialny design produktów i usług
• Strategia projektowania
•Relacje design-technologie we wdrożeniach produktów
• Proces badawczy i testowanie produktów i usług
• Ergonomia i doświadczenie użytkownika w projektowaniu
• Propedeutyka wzornictwa
• Miejsce wzornictwa w procesie rozwoju nowego produktu
Moduł ten integruje wybrane zagadnienia potrzebne studentom do pracy nad projektem końcowym. Blok ten jest pierwszym etapem integracji pomiędzy projektantami a ludźmi biznesu. Przedmioty zawarte w tym bloku zajęć obejmują zagadnienia kluczowe dla obydwu grup. Studenci pracują na prawdziwych studiach przypadku przeprowadzając analizę oraz wymieniając własne spostrzeżenia i dzieląc się swoimi uwagami z kolegami reprezentującymi różne podejścia, co daje początek dialogu i owocnej współpracy pomiędzy projektantem a przedsiębiorcą. Studenci poznają najważniejsze aspekty z zakresu zrozumienia potrzeb klienta i konsumenta, kreatywności i innowacyjności w projektowaniu nowych produktów, finansów czy innowacyjnych modeli biznesowych. Ponadto uczą się jak skutecznie pracować w zespole, poznają techniki negocjacji oraz sztukę efektywnej prezentacji projektu.
• Przedsiębiorczość i Innowacyjne Modele Biznesu
• Kreatywność i innowacyjność w projektowaniu nowych produktów i usług
• Mechanizmy powstawania trendów
• Umiejętność pracy w zespole i techniki negocjacji
• Kreowanie i zarządzanie marką a design
• Techniki efektywnej prezentacji projektu
• ESG – wyzwania współczesnego świata
• Decyzje finansowe
Moduł obejmuje warsztaty projektowe, podczas których studenci pracujący w interdyscyplinarnych zespołach (złożonych z projektantów i menedżerów) będą w praktyce poznawać proces zarządzania rozwojem nowego produktu zaspokajającego potrzeby klienta, oraz w ramach projektu końcowego będą pracować w grupach nad koncepcją własnego, innowacyjnego produktu. Praca warsztatowa uczestników studiów bazuje na realnych doświadczeniach oraz problemach projektowych i biznesowych polskich przedsiębiorstw, które są zapraszane na warsztaty. Blok ten jest złożony z czysto praktycznych zajęć, a kończy się zespołową prezentacją i obroną projektu.
• 4 warsztaty projektowe
• Prototypowanie i testowanie produktów (warsztat wyjazdowy do Sękocina)
Język wykładowy: polski
Liczba godzin zajęć: 180 h
Tryb zajęć: stacjonarny
Początek zajęć: 16 listopada 2024
Godziny zajęć:
sobota: 09:00-17:15
niedziela: 09:00-14:00
Sesje wykładowe: 1-2/msc
Kontakt:
+48 22 234 70 89
design.biznes@pw.edu.pl
Potrzebujesz więcej informacji?
Zadzwoń: (22) 234 70 89