Marek Kosycarz jest absolwentem wydziału Mechatroniki Politechniki Warszawskiej. Posiada dyplom MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Ukończył studia doktoranckie w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autor kilkunastu publikacji z zakresu: spektometrii fourierowskiej, komunikowania społecznego, rynkowej wartości marek, komunikacji wewnętrznej i angażowania pracowników, wolontariatu pracowniczego, aspektów podatkowych branż kontrowersyjnych.
Jest konsultantem z zakresu raportowania ESG, government affairs, corporate affairs, public affairs i public relations.
W zarządzie polskiego oddziału Microsoft odpowiadał za działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju oraz public affairs. Odpowiadał m.in. za ogólnokrajowe programy podnoszenia kompetencji cyfrowych oraz bezpieczeństwa internetowego dzieci i młodzieży oraz osób dojrzałych, realizowane we współpracy z administracją centralną o samorządową. Odpowiadał za organizację regularnych spotkań pomiędzy reprezentantami administracji rządowej na poziomie ministerialnym a przedstawicielami centrali Microsoft w USA.
Był dyrektorem ds. marek w agencji public relations Burson-Marsteller, członkiem zarządu agencji reklamowej/marketingu bezpośredniego Wunderman (grupa Young&Rubicam) oraz członkiem zarządu i dyrektorem ds. Korporacyjnych i Regulacyjnych w BAT, gdzie odpowiadał za relacje z administracją rządową i lobbing, dialog z interesariuszami (w tym raportowanie), komunikację wewnętrzną oraz pełnił funkcję rzecznika prasowego.
polskie